Hon är jätteduktigt trots att det inte finns någon ordentlig boplats.
Några ägg var ju inte planerade och jag undrar vad är bäst att göra?
Ska jag ta bort ägget så fort som möjligt?
Och finns det något sätt att förhindra äggläggning i framtiden då jag inte vill ha några ägglingar eftersom jag inte skulle kunna göra mej av med dom utan skulle översvämmas av nymfer.
Jag hittade ett ägg för drygt 3 månader sedan i buren och misstänker nu att det även då var Fnysa som var den skyldige.
Denna gången kan det vara befruktat eftersom hon umgås med HitteKalle även om jag inte sett att dom haft något fuffens för sej.
HitteKalle bor fortfarande i egen bur när han inte är ute eftersom han är på Pipen och bråkar hela tiden. Sista veckorna har han varit vild med bottenpappret och strimlat det i småflisor och nu fattar jag att han troligen försökt fixat bomaterial.
Undrar även om man bör ge något tillskott så inte Fnysa drabbas av nån brist eftersom hon inte är uppmatad för äggläggning. Eftersom hon är kräsen och knappt äter annat än frö så är det iofs kanske svårt att få i henne något.
Kalksten och sepia finns det dock alltid tillgång till i buren.
Snabbt svar vore tacksamt både från mej och för min sambo som tycker att jag just nu är ett förvirrat höns som irrar omkring och ororar mej som om jag skulle ha lagt ägget själv.