Moderatorer: egge, jered, Pamela, Jeeper, klara o elvira
Zuzanne skrev: Kan man veta könet på ungen med föräldrarnas färg?
Jeeper skrev: Vad det beror på är omöjligt att säga men hård inavel kan leda till genetiska fel.
Zuzanne skrev:Vad menar du med hård inavel?Jeeper skrev: Vad det beror på är omöjligt att säga men hård inavel kan leda till genetiska fel.
Menar du att mamman och pappan är syskon?
Maria J skrev:Hej Mamman till ungarna är Frida som Lena S haft tidigare .( Hon som var tillsammans med Fritz)
Frida bestämde sig att byta partner till Jaffa. Han kommer i från en uppfödare i Skaraborg så att de
skulle vara nära släkt är väll knappast troligt.Både Jaffa och Frida är kanonfina fåglar så att din unge skulle
vara inavlad skulle då inte jag vara orolig för.
Maria J skrev:Hej Mamman till ungarna är Frida som Lena S haft tidigare .( Hon som var tillsammans med Fritz)
Frida bestämde sig att byta partner till Jaffa. Han kommer i från en uppfödare i Skaraborg så att de
skulle vara nära släkt är väll knappast troligt.Både Jaffa och Frida är kanonfina fåglar så att din unge skulle
vara inavlad skulle då inte jag vara orolig för.
Zuzanne skrev:Jag vet att det är Frida som är mamman och Jaffa som är pappan och att de skulle vara inavel mellan Jaffa och Frida är nog med största sannolikhet omöjligt.
Men frågan är fortfarande hur får de då normalfärgade ungar??
Mvh Zuzanne
Återgå till Genetik, mutationer, färger och anlag
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst