andrahandsfåglar.

Här diskuterar vi generella frågor som kan dyka upp hos både nya och erfarna nymfkakadua-ägare, som inte täcks av något annat forum här.

Moderatorer: egge, Jeeper, klara o elvira

andrahandsfåglar.

Inläggav geopsittacus tor 16 april, 2015 22:27

hejsan ! Jag har under mina knappt 2 år som medlem i forumet ,sett en del inlägg där folk ondgör sig över förhållandena för vissa fåglar som utbjuds till försäljning , via blocket och liknande sajter . Jag lägger nu till min senaste erfarenhet i ämnet . Vilken gjordes i dag , då två unga nymfer utbjöds i blocket med bur , som var så liten att fåglarna nätt och jämnt kunde vända på sig , och ungefär lika hög . Jag skickade då ett svarsmail till säljaren , där jag påpekade att två sådana fåglar i en så liten bur , var djurplågeri , samt emot lagen . Jag fick senare ett svarsmail från säljaren , som tackade , och sade sig fatta nu . Annonsen var också borta , fåglarnas vidare öde är för mig okänt , men jag hoppas att , två unga nymfer kanske får en bättre tillvaro efter detta . mvh .
geopsittacus

Sedan: sön 5 maj, 2013 17:48

Re: andrahandsfåglar.

Inläggav Selle fre 17 april, 2015 9:57

Väldig bra gjort av dig =) har själv skickat liknande mail och majoriteten av dessa har gett mig svaret att det bara har satt över fågeln i en mindre bur när det tog kortet. Sen om det är sant eller ej det vet man aldrig. men SKITBRA att du sa till ägaren hur det ligger till. Om vi blir fler som gör detta så kan vi tillslut se till så att alla fåglar får bra hem med lagliga burar.
Selle

Sedan: sön 12 augusti, 2007 13:25
Personligt galleri

Återgå till Min nymfkakadua - Generellt