Forumet nu mobilanpassat med Tapatalk

Här annonserar vi viktiga (eller mindre viktiga) nyheter som har med denna sajt att göra

Moderator: egge

Forumet nu mobilanpassat med Tapatalk

Inläggav egge fre 17 september, 2010 9:58

Tapatalk är en mobil forum app för iPhone / Android och snart för Blackberry och Nokia. Tapatalk stöder alla vanliga forumfunktioner och de är tillgänliga med endast några enkla "klick". Upplevelsen blir bättre på den lilla skärmen än att surfa in på webbsidan med mobilens webbläsare.

Tapatalk för iPhone:
Nya och olästa inlägg:
Bild

Stöd för sidindelade trådar:
Bild

Vilka är online:
Bild

Besvara inlägg och ladda upp bilder:
Bild

Some of the large forums activated Tapatalk support
Bild

Tapatalk för Android

Total Android Look and Feel
Bild

Samma funktioner som för iPhone:
Bild

Snabbsvar till en konversation:
Bild

Markör för Senaste och Olästa inlägg och multi-tab stöd:
Bild

Stöd för att se bilder i fullskärmsläge
Bild

Läs mer på http://www.tapatalk.com/
/Egge
Har två normalgrå nymfkakaduor, Ettan född '96 och Zero (uppe till vänster) född '01
Användarvisningsbild
egge
Site Admin

Sedan: lör 13 september, 2003 23:45
Personligt galleri

Re: Forumet nu mobilanpassat med Tapatalk

Inläggav Nymphicus_H fre 17 september, 2010 16:14

Det är ju gratis att gå in via webbläsare än att behöva installera tapatalk som kostar 22 kr! :)
Nymfparakiter: Homa & Asal Nymfparakitungar: Koroush, Khashayar, Artemis Barrabandparakit: Saghi
Användarvisningsbild
Nymphicus_H

Sedan: fre 6 augusti, 2010 18:25

Inläggav egge fre 17 september, 2010 16:20

Så sant så sant. Var och en får välja själv ;) Vill man bara läsa så finns Tapatalk readonly gratis, iaf för Android.
/Egge
Har två normalgrå nymfkakaduor, Ettan född '96 och Zero (uppe till vänster) född '01
Användarvisningsbild
egge
Site Admin

Personligt galleri

Inläggav Nymphicus_H fre 17 september, 2010 16:27

Aa men lite drygt för iPhone användare. Men jag hitta en som var "free" men hur får man upp nymfkakadua.se?
Nymfparakiter: Homa & Asal Nymfparakitungar: Koroush, Khashayar, Artemis Barrabandparakit: Saghi
Användarvisningsbild
Nymphicus_H

Inläggav egge fre 17 september, 2010 19:06

Sök på Nymfkakadua så ska du hitta rätt. Bör även finnas i listan "Just in" där nyligen tillagda forum finns.
/Egge
Användarvisningsbild
egge
Site Admin

Personligt galleri

Inläggav Nymphicus_H fre 17 september, 2010 23:32

Jag har Forum Runner Free på iPhone där kommer inget med nymfkakadua upp :-/ .. Bör väll jailbreaka mobilen och ladda ner app gratis istället :)
Användarvisningsbild
Nymphicus_H

Inläggav jered fre 17 september, 2010 23:33

Jag tog hem Tapatalk RO för Android från Market, gratis och verkar funka bra. Har än så länge bara provat att läsa lite och testa flikar, men nog går det betydligt snabbare än att surfa på ordinarie sajten (från mobilen alltså).. =D> :lol:
Stolt matte till Kalle, Dumbo och Lillis **** För alltid i mina tankar: Oji, Pärlan, Nickolina, Hector
Användarvisningsbild
jered
TeknikNörd

Sedan: lör 21 augusti, 2004 0:15
Personligt galleri

Inläggav Nymphicus_H fre 17 september, 2010 23:34

jered skrev:Jag tog hem Tapatalk RO för Android från Market, gratis och verkar funka bra. Har än så länge bara provat att läsa lite och testa flikar, men nog går det betydligt snabbare än att surfa på ordinarie sajten (från mobilen alltså).. =D> :lol:

Aa men du kan inte göra reply eller sådant står det. RO = Read Only hehehe :P ..
Användarvisningsbild
Nymphicus_H

Inläggav jered fre 17 september, 2010 23:37

Nymphicus_H skrev:
jered skrev:Jag tog hem Tapatalk RO för Android från Market, gratis och verkar funka bra. Har än så länge bara provat att läsa lite och testa flikar, men nog går det betydligt snabbare än att surfa på ordinarie sajten (från mobilen alltså).. =D> :lol:

Aa men du kan inte göra reply eller sådant står det. RO = Read Only hehehe :P ..

Du har tyvärr helt rätt... Jag hade en aktiv Reply-knapp, men stoppet kommer på Submiten... Hm, lurendrejeri.... :/
Stolt matte till Kalle, Dumbo och Lillis **** För alltid i mina tankar: Oji, Pärlan, Nickolina, Hector
Användarvisningsbild
jered
TeknikNörd

Personligt galleri

Inläggav Nymphicus_H fre 17 september, 2010 23:39

jered skrev:
Nymphicus_H skrev:

Du har tyvärr helt rätt... Jag hade en aktiv Reply-knapp, men stoppet kommer på Submiten... Hm, lurendrejeri.... :/

Tekniknörd titeln svek dig där för en stund hahaha ... Vet inte hur det är med android mobil men på iPhone kan man göra något som heter Jailbreak och då blir alla app gratis på mobilen. Det funkar på vissa iOS versioner bara :-/ ... 22 kr är inte mycket men frågan är om man tjänar på det eller inte ...
Användarvisningsbild
Nymphicus_H

Inläggav jered fre 17 september, 2010 23:49

Nymphicus_H skrev:Tekniknörd titeln svek dig där för en stund hahaha ...

Teknik är ett brett område och jag är ny med Android och har aldrig haft iPhone... så, alla är vi barn i början vet du ;)
2.99 dollar på SlideMe-market står det för den Tapatalken jag kan ta hem. Kan ju vara värt det. Man jailbreakar inte Androider, men man rootar mobilen och lägger in ett annat ROM (om jag fattat det hela rätt).
Användarvisningsbild
jered
TeknikNörd

Personligt galleri

Inläggav Nymphicus_H fre 17 september, 2010 23:57

jered skrev:
Nymphicus_H skrev:Tekniknörd titeln svek dig där för en stund hahaha ...

Teknik är ett brett område och jag är ny med Android och har aldrig haft iPhone... så, alla är vi barn i början vet du ;)
2.99 dollar på SlideMe-market står det för den Tapatalken jag kan ta hem. Kan ju vara värt det. Man jailbreakar inte Androider, men man rootar mobilen och lägger in ett annat ROM (om jag fattat det hela rätt).

Haha jag mena just den stunden med tapatalk knappen :P .. Jag vet inte har aldrig sett någon med android mobil haha ... App store kostar det 22 kr så nog samma pris .. Vad är det för system på android?
Användarvisningsbild
Nymphicus_H

Inläggav jered lör 18 september, 2010 0:02

Vad menar du "vad är det för system"? OS:et är ju Android... just på min så är det version 2.2 (aka Froyo).
Användarvisningsbild
jered
TeknikNörd

Personligt galleri

Inläggav Nymphicus_H lör 18 september, 2010 0:17

jered skrev:Vad menar du "vad är det för system"? OS:et är ju Android... just på min så är det version 2.2 (aka Froyo).

Jaha! Nej men iPhones OS heter iOS och det finns tydligen en mobil av märket just ANDROID så trodde du hade den. Är det en HTC du har?
Användarvisningsbild
Nymphicus_H

Inläggav Insomnia lör 18 september, 2010 7:26

Jisses!
Jag är glad att jag har en gammal Nokia 3510 så jag slipper alla dessa tekniska problem. :)
Fnysa, Pipen, HitteKalle, Blackie och minibullen Tank.
Användarvisningsbild
Insomnia

Sedan: ons 11 juni, 2008 19:38
Personligt galleri

Nästa

Återgå till Aktuellt